• George Rach

Ορεινό Τρέξιμο - Πως να κατακτήσεις τα βουνά..


Κάθε άθλημα έχει και το σημείο κορεσμού του, ανάλογα πάντα με τον χαρακτήρα του καθενός. Κάπως έτσι θέλησα να αλλάξω κι εγώ τη ρουτίνα του κλασικού τρεξίματος στο δρόμο, δοκιμάζοντας το Ορεινό Τρέξιμο. Πάντα είχα το ερέθισμα να βγω εκτός διαδρομής (άσφαλτος!), και ακόμα πιστεύω πως το το ρητό "Flat is boring" ισχύει για εμένα. Το Ορεινό Τρέξιμο, λοιπόν, κοινώς γνωστό και ως Trail Running, αφορά σε οποιαδήποτε τρεξιματική διαδρομή λαμβάνει χώρα σε βουνά, λόφους ακόμα και στην ύπαιθρο αλλά αποκλειστικά σε χωμάτινη διαδρομή.


  • ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Δεν χρειάζεται καμία ιδιαίτερη εμπειρία για να μεταπηδήσετε από το ένα στο άλλο, αρκεί να μην επιδιώκετε να κινηθείτε σε δύσκολες και δύσβατες διαδρομές για το επίπεδο σας. Θα χρειαστεί να γίνει σταδιακά η μετάβαση αυτή, καθώς σε έναν ενδεχόμενο τραυματισμό θα είναι πιο δύσκολο να σας βοηθήσει κανείς. Άρα take it easy και πάνω από όλα απολαύστε το.

  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ & ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ

Είναι σίγουρο πως δεν θα δείτε τις ταχύτητες που βλέπατε στα καθημερινά σας τρεξίματα στο γήπεδο ή στην άσφαλτο, και αυτό γιατί στο ορεινό τρέξιμο η απόδοσή μας πέφτει περίπου 10-20%. Λίγο η πρόσφυση στο έδαφος, λίγο οι ανηφόρες που μας περιορίζουν και λίγο περισσότερο το υψόμετρο που τρέχουμε, επηρεάζουν σημαντικά την τρεξιματική μας επίδοση. Άρα μόνο με την προπόνηση θα δούμε την βελτίωση να έρχεται και η εξοικείωση με το βουνό θα μας κάνει να νιώσουμε ασφαλείς, ώστε να πιέσουμε τον εαυτό μας.

  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Σε αυτόν τον τομέα δεν θα χρειαστείτε κάτι ιδιαίτερο σε σύγκριση με το τρέξιμο στο δρόμο. Το μόνο απαραίτητο για την ασφάλεια σας είναι τα παπούτσια για ορεινό τρέξιμο. Θα προστατεύσουν τα πόδια σας από πέτρες, θάμνους και κλαδιά καθώς η αντιολισθητική σόλα θα σας δώσει καλύτερο κράτημα σε ανηφόρες και κατηφόρες σε σχέση πάντα με ένα συμβατικό παπούτσι τρεξίματος. Επίσης μία συσκευή GPS ή ένα ρολόι τρεξίματος θα σας βοηθήσει να ελέγχετε την ταχύτητα σας, το υψόμετρο που βρίσκεστε και θα σας κρατάει ενήμερους σχετικά με την απόσταση που έχετε διανύσει. Ορισμένα ρολόγια διαθέτουν και την λειτουργεία "Back Home" , η οποία σας βρίσκει τον δρόμο για την επιστροφή.



  • ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Σίγουρα θα ξεφύγετε από την μονοτονία του να τρέχετε γύρω-γύρω από ένα γήπεδο είτε σε ατελείωτες ευθείες στους δρόμους. Το να εναλλάσσονται τα μέρη που τρέχουμε σίγουρα μας κρατάει σε εγρήγορση και μας βγάζει από την ψυχολογική φθορά της μονοτονίας. Έπειτα, το τρέξιμο σε χώμα επιβαρύνει λιγότερο τις αρθρώσεις και τα γόνατά μας σε σχέση με την άσφαλτο, η οποία επιστρέφει περισσότερους κραδασμούς στο σώμα μας. Ακόμη, μέσω του ορεινού τρεξίματος μας δίνεται η ευκαιρία να προπονούμαστε κάθε φορά σε διαφορετικές συνθήκες και να ανακαλύπτουμε διαδρομές που υπάρχουν τριγύρω μας αλλά δεν γνωρίζαμε μέχρι τώρα.



Σίγουρα δοκιμάζοντας κάτι διαφορετικό θα μας βγάλει για λίγο από τη ρουτίνα και θα μας βοηθήσει να ξεφύγουμε από το "comfort zone" μας. Εξάλλου, κανείς δεν βγήκε χαμένος δοκιμάζοντας κάτι καινούριο... Και αν μας ενθουσιάζουν οι προκλήσεις τότε σίγουρα θα είναι η ευκαιρία να δοκιμάσουμε τις αντοχές μας και σε έναν αγώνα Ορεινού Τρεξίματος.

Βιώνοντας την εμπειρία του αγώνα, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αναζητήσετε τα όρια σας, θα ανακαλύψετε μοναδικές διαδρομές και θα γνωρίσετε συναθλητές, με τους οποίους σας δένουν τα ίδια κίνητρα.







71 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων